Algemene VerkoopVoorwaarden

Algemene Verkoopvoorwaarden voor Trouwambtenaar / Ceremoniële Spreker

Artikel 1: Algemeen

1.1

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten tussen LevadaCare- Frits van der Ley (hierna te noemen “Dienstverlener”) en een opdrachtgever (hierna te noemen “Opdrachtgever”) betreffende diensten als trouwambtenaar en ceremoniële spreker.

1.2

Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.


Artikel 2: Offertes en Overeenkomsten

2.1

Alle offertes van Dienstverlener zijn vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen na de offertedatum, tenzij anders aangegeven.

2.2

Een overeenkomst komt tot stand zodra de Opdrachtgever de offerte schriftelijk of digitaal accepteert.

2.3

Dienstverlener behoudt zich het recht voor om een opdracht te weigeren indien er gegronde redenen zijn.


Artikel 3: Prijzen en Betaling

3.1

Alle prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

3.2

Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

3.3

Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd.


Artikel 4: Annulering en Wijziging

4.1

Annulering van de overeenkomst door de Opdrachtgever dient schriftelijk te geschieden.

4.2

Bij annulering tot 30 dagen voor de geplande datum is de Opdrachtgever 25% van het overeengekomen honorarium verschuldigd.

4.3

Bij annulering tussen 30 en 14 dagen voor de geplande datum is de Opdrachtgever 50% van het overeengekomen honorarium verschuldigd.

4.4

Bij annulering binnen 14 dagen voor de geplande datum is de Opdrachtgever het volledige honorarium verschuldigd.

4.5

Wijzigingen in de overeenkomst kunnen slechts in onderling overleg en schriftelijk worden overeengekomen.


Artikel 5: Uitvoering van de Dienst

5.1

Dienstverlener zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, conform de eisen van goed vakmanschap.

5.2

Dienstverlener heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist.

5.3

De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Dienstverlener aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Dienstverlener worden verstrekt.


Artikel 6: Aansprakelijkheid

6.1

Dienstverlener is slechts aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of grove schuld van Dienstverlener.

6.2

Dienstverlener is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

6.3

In alle gevallen is de aansprakelijkheid van Dienstverlener beperkt tot het bedrag dat door de verzekering van Dienstverlener wordt uitgekeerd, dan wel tot het factuurbedrag voor de desbetreffende opdracht indien de verzekering niet dekt.


Artikel 7: Overmacht

7.1

Dienstverlener is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht.

7.2

Onder overmacht wordt verstaan alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Dienstverlener geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Dienstverlener niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.


Artikel 8: Toepasselijk Recht en Geschillen

8.1

Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Dienstverlener partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

8.2

Geschillen voortvloeiende uit of verband houdende met overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Dienstverlener is gevestigd.


Artikel 9: Slotbepalingen

9.1

Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.

9.2

Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de overige bepalingen aan.

Voor vragen of nadere informatie kunt u contact opnemen met Frits van der Ley, op telefoonnummer 06 50510323 of e- mail naar frits@levadacare.nl